סהר שפע – מה התנ"ך שלו?

לכל איש עסקים, בכל תחום, יש את החוקים שלו, הכללים שלו, לכל איש עסקים יש גם את התנ"ך שלו, המדריך שמלווה אותו לכל מקום, בכל דבר ודבר. יש אנשים שנושאים איתם באמת את התנ"ך כמדריך, אחרים נושאים ספרים או הרצאות של אנשי עסקים מובילים, יש מי שנושא איתו מנטור מסוים שמלווה אותו לכל מקום ובכל החלטה, ויש מי שבוחר ספר כזה או אחר בתור התנ"ך, המדריך שיכול ללוות אותו.

דוגמא טובה לכך הוא סהרשפע.Co.Il  אשר לכל מקום, כבר שנים, הולך עם הספר "22 חוקי הברזל של השיווק" של אל ריס וג'ק טראוט. הספר מציג את ההבדלים שבין חברת IBM לחברת אפל, שתי חברות ענק אמריקאיות אשר הגיעו ממקורות שונים וכיצד הן נהגו בסוף שנות השמונים ותחילת שנות התשעים. צריך לומר, מי שיקרא היום את הספר, לא יבין את הסיפור, שכן בספר אפל מוצגת כחברה ישנה שאיננה מסוגלת להתחדש, בעוד שדווקא IBM מוצגת כחברה חדשנית, בשונה מהמצב היום. אך באותם ימים זה היה הסיפור.

מדוע זה התנ"ך של סהר?

לפני שנסביר מדוע זה נחשב לתנ"ך עבור סהר שפע, צריך להסביר כיצד הוא הגיע לספר הזה. הוא שהה בשנות התשעים בניו יורק אצל חבר מבלי שידע אנגלית, הוא למד את השפה דרך הטלוויזיה ואז החליט לעשות קפיצת מדרגה ולקרוא ספר ברמה שתתאים לו. בחנות ספרים גדולה בעיר, המליצו לו על הספר הזה, וכך הוא הגיע אליו. הספר משמש אותו עד היום והוא אפילו מעניק אותו במתנה לעובדים שלו שילמדו ממנו.

למה זה נחשב לספר כל כך חשוב עבורו? ובכן, הספר מלמד על כל הנושא של חדשנות, למה חברות צריכות להתחדש, להשתנות, להתאים את עצמן לסביבה, רק כך הן יכולות להצליח. מן הסתם, במרחק של זמן, הסיפור הוא הרבה יותר משמעותי, הרי לכולם ברור כיום מה התוצאה הסופית, מה באמת קרה, כיצד חברת אפל הפכה להיות אחת החברות הגדולות והמשמעותיות בתחום, בעוד IBM התמוגגה. אך הספר מציג תמונה ייחודית ושונה.