קופת גמל להשקעה – כל השימושים והיתרונות

משכנתא על בית קיים

היינו רוצים לחיות בעולם בו לכסף לא הייתה משמעות אך אנו חיים בעולם הפוך בו כסף הוא הדבר החשוב ביותר בחיינו. אנו צריכים להרוויח כסף ולתת לו לעבוד בשבילנו וכאן נכנסת לתמונה קופת גמל להשקעה. 

כיום יש מספר אופציות להשקעה כמו קרן פנסיה, קרן השתלמות, ביטוח חיים וכן גם קופת גמל. אז מדוע בעצם כדאי להשקיע בקופת גמל? אם כן עליכם לדעת כי קופת הגמל מאפשרת לכם להשקיע כסף מבלי לשלם מס עד שאתם פודים את כסף. זה יתרון עצום ולכן קופת גמל הפכה לכלי מאוד פופולרי בישראל. לא רק זאת אלא שקופת גמל מאפשרת לכם להשקיע באפיקים רבים ואפשר להשקיע ברמת סיכון גבוהה או נמוכה בהתאם להעדפות שלכם. לכן נראה כי הפופולריות של קופת הגמל רק תלך ותגבר ואנו נראה עוד ועוד משקיעים באפיק זה.

שימו לב באיזה חברה קופת הגמל נמצאת

עקב הפופולריות של קופת הגמל יותר ויותר חברות מאפשרות להשקיע באפיק הזה. על רקע זה עולה השאלה האם זה משנה באיזה חברה אני משקיע? אם כן אתם חייבים להבין כי יש משמעות אדירה לשאלה באיזה חברה אתם משקיעים ובאיזה קופת גמל אתם בוחרים להשקעה. 

עליכם לבחור חברה אמינה, הגונה ושקופה אשר שומרת על הכסף שלכם מכל משמר. ככל שהחברה תהיה יותר טובה כך ההשקעה שלכם תהיה יותר מוצלחת וזה משהו שלא נתון בספק. עליכם להבין כי יש הבדלים גדולים בין החברות השונות ולכן לא בוחרים חברה להשקעה בקופת גמל על עיוור אלא רק על סמך המלצות ובחינה של החברות השונות בשוק.

על מה להסתכל בבחירת קופת הגמל?

כאשר אתם באים לבחור קופת גמל להשקעה אתם צריכים לבחון קודם כל את דמי הניהול שהחברה מבקשת מכם. עליכם לדעת כי אתם יכולים להוריד את דמי הניהול הללו פעמים רבות ולכן כדאי לנסות זאת וכך לשלם פחות לחברה.

עוד דבר שאתם צריכים לבחון זה את התשואות של הקופה לאורך השנים כך תבטיחו כי תבחרו את החברה הטובה ביותר שיש. לצד זאת כדאי גם לבחון את רמת הסיכון של הקופה וזאת בכדי להבטיח כי תשקיעו בקופה המתאימה לרצונות שלכם. לבסוף כדאי לבחון האם אפשר לעקוב אחר ביצועי החברה באינטרנט וכך להבטיח כי תדעו כל הזמן מה קורה עם הקופה שלכם.

התאימו את הסיכון בקופה לגיל שלכם

עליכם לדעת כי יש הבדל בין משקיע בן שלושים ובין משקיע בן שישים וכל אחד מהם צריך להשקיע בקופת גמל אחרת. לכן כדאי להתייעץ עם יועץ השקעות ולהתאים את ההשקעה בקופה שלכם לגיל שלכם וכך להבטיח כי גם תקבלו תשואות גבוהות וגם לא תסכנו את הכסף שלכם לפני היציאה לפנסיה.