מחיקת רישום פלילי – למה זה חשוב לנו?

עו"ד פלילי - מחיקת רישום פלילי

כל אחד מאיתנו עשה טעויות כשהוא היה צעיר, כל אחד מאיתנו ביצע דברים שהוא לא גאה בהם, לכל אחד מאיתנו יש חטאים שהוא מצטער עליהם. יש מי שעשה דברים גרועים אך במסגרת החוק, דברים שהוא צריך לכפר עליהם בפני עצמו או בפני אחרים ולא מעבר לכך. אך יש מי שעשה דברים שהם עבירה על החוק. כאן זה כבר סיפור אחר.

כפי שאנחנו יודעים, אנשים שמבצעים עבירות פליליות, יכולים להשתנות, יכולים לחזור ולהיות אזרחים טובים, אך עדיין הם יצטרכו להתמודד עם העבר שלהם, כלומר, הם יצטרכו להתמודד עם רישום פלילי שעומד נגדם. רישום זה מופיע במשטרה וגם גורמים אחרים, ציבוריים או פרטיים, יכולים לדעת עליו, אם נניח הם רוצים להצטרף למקום עבודה כזה או אחר.

מאחר ולמדינה יש אינטרס שאותם אנשים שעברו על החוק, יחזרו למוטב ויוכלו להשתלב בחזרה בחברה, אז היא מספקת אפשרות למחוק את הרישום הפלילי. הליך זה נקרא מחיקת רישום פלילי והוא יכול להתבצע בתנאים מסוימים.

לפני שנסביר מדוע וכיצד הוא מתבצע, חשוב להבהיר, לצורך מחיקת רישום פלילי, יש לשכור עורך דין אשר ידע להגיש את הבקשה בזמן ובצורה נכונה, ולהתמודד עם דרישות ובקשות שונות של הרשויות על מנת לבצע את ההליך כמו שנידרש.

מדוע וכיצד מבצעים את התהליך

כאמור, למדינה יש אינטרס שאזרחים אשר סרחו וחזרו למוטב יוכלו להשתלב בציבור. אזרח עם רישום פלילי, לא יכול למצוא עבודה במסגרות שונות, הרישום יכול לרדוף אותו למרות שייתכן מאוד שחלפו שנים מאז שהוא ביצע את העבירה, יכול להיות גם שמדובר בעבירה שולית, כזו שאין שום קשר כיום בינה לבינו.

לכן המדינה מאפשרת להגיש בקשה למחיקת הרישום, אחרי מספר שנים. חשוב להדגיש, לא מדובר במחיקת הרישום לגמרי, שכן לאחר חקירה במשטרה עדיין יהיו מצוינות העבירות שהוא ביצע, וכן יש עבירות שאינן נמחקות, למשל, רצח, אלימות, עבירות מין ועוד.

מחיקת הרישום תאפשר למגיש הבקשה לחזור אל החברה בצורה מלאה והוא יוכל לבצע עבודות שונות בצורה חופשית יותר.